Product gerelateerde vragen:

  • Wat is een boxspring?

  • Wat is een pocketvering matras?

  • Wat is een goed matras?

  • Waar moet ik op letten als ik een matras koop?

  • Wat is een topdekmatras/topper?

  • Kan ik een besteld artikel ook afhalen?

  • Kan ik een artikel retourneren?

  • Wat zijn de algemene voorwaarden?

 

Bestelling gerelateerde vragen:

  • Hoe plaats ik een bestelling?

  • Wat zijn de verzendkosten?

  • Op welke manier kan ik betalen?

  • Wat is de levertijd?

  • Kan ik mijn artikel ruilen?

  • Zijn de prijzen inclusief BTW?

  • Kan ik in termijnen betalen?

  • Hoe wijzig of annuleer ik een bestelling?

  • Kan ik bestellen vanuit het buitenland?

  • Moet ik een account hebben om te bestellen?

  • Ik heb een klacht, waar moet ik zijn?

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?


Bezorging gerelateerde vragen:

  • Wordt mijn matras/bed/boxspring tot aan de slaapkamer bezorgd?

  • Waar bezorgen jullie?

  • Nemen jullie mijn oude bed/matras mee?

  • Kan ik afrekenen bij levering?

  • Krijg ik een tijdsindicatie voor de levering?



 

 

Wat is een boxspring?

Het meest populaire slaapsysteem is momenteel een Boxspring. Een boxspring bestaat uit een bonell of pocket geveerde box op poten, een pocketvering matras en eventueel een hoofdbord. Het comfort van het dubbel verende systeem is uniek voor een boxspring. Daarnaast wordt er op de matrassen ook vaak een oplegmatras geplaatst voor een nog beter comfort.


Wat is een pocketvering matras?

Een pocketvering matras bestaat uit een net van gedraaide veren die allemaal individueel verpakt zijn in pocketzakjes. Door de zone verdeling in het matras worden de schouder en de heupen perfect ondersteund. Door verschillende afwerklagen kunt u het comfort van een matras bepalen en kan het matras juist steviger aanvoelen of heel erg zacht.


Wat is een goed matras?

Deze vraag wordt vaak gesteld. Het antwoord is eigenlijk voor iedereen anders. iedereen is anders gebouwd; de een is groot en de ander klein, de een is van licht gewicht en de ander van zwaargewicht. Daarnaast is er natuurlijk het verschil tussen man en vrouw. Ook hebben we ook nog de persoonlijke aspecten en voorkeuren. Voor meer informatie over de type matrassen en de eigenschappen kunt u hier bekijken.


Waar moet ik opletten als ik een matras koop?

Het kiezen van een matras kan gedaan worden aan de hand van een aantal factoren:

  • Voorkeur voor stevigheid

  • Type slaper: rug-, buik-, of zijslaper

  • Voorkeur voor matrasvulling

  • Gewichtsklasse


Wat is een topdekmatras/topper?

Een topdekmatras is bedoeld om bovenop een gewoon matras te plaatsen. Wanneer u een heel stevig matras heeft voor goede ondersteuning maar deze te hard vindt liggen, kunt u kiezen voor een topdekmatras. Deze voelt zacht aan en vormt zich, afhankelijk van het materiaal, naar uw lichaam. Een topdekmatras is niet altijd nodig, maar zorgt wel voor extra slaapcomfort!


Wat zijn de algemene voorwaarden?

De algemene voorwaarden zijn hier te vinden


 



Hoe plaats ik een online bestelling?

Bij ieder product op de webshop kunt u één of meerdere artikelen in uw winkelwagen plaatsen door de knop 'in winkelwagen' te gebruiken. In uw winkelwagen kunt u uw artikelen bekijken, wijzigen of bestellen. Wilt u nog verder winkelen? Klik dan op 'ga verder met winkelen'. Het is altijd mogelijk om bovenin de website weer terug te keren naar uw winkelwagen.

Heeft u de artikelen gecontroleerd en wilt u bestellen? Klik dan op 'ga door naar afrekenen'. Het is niet nodig om een account aan te maken voordat u gaat afrekenen. Dit gebeurt automatisch in de kassa. Wanneer u al een account heeft dan kunt u dit aangeven in de kassa zodat u uw gegevens niet opnieuw hoeft in te voeren.

Nadat u in de winkelwagen gekozen heeft voor 'ga door naar afrekenen' komt u terecht in de kassa. Vul hier uw adresgegevens in, bekijk hoe uw bestelling verzonden wordt en kies hoe u wilt betalen.


Wat zijn de verzendkosten?

Wij bezorgen gratis door heel Nederland voor bestellingen boven de €20,- op het gehele assortiment, dus ook boxsprings en ledikanten bezorgen wij gratis. Voor bestellingen van €20,- of lager rekenen wij een vaste verzendtarief van €5,95.


Kan ik veilig online bestellen en betalen?

iDEAL is de meest gebruikte online betaalmethode van Nederland. Je betaald je bestelling via iDeal, je wordt vervolgens naar een beveiligde bankomgeving geleidt waar je kunt afrekenen. Je kunt je boxsprings en matrassen dus veilig en snel betalen via je eigen vertrouwde bank. 


Op welke manieren kan ik betalen?

U kunt alleen met iDEAL op de webshop betalen, hiermee kun je bijna met alle Nederlandse banken je betaling voltooien. Dit is de meeste gebruikte betalingsmethode in Nederland.

Betalen via iDEAL werkt als volgt:

  1. Nadat u heeft aangegeven af te willen rekenen, kiest u iDEAL als betaalmethode. 

  2. U selecteert hierbij de bank waarbij u normaliter uw online betalingen regelt. 

  3. Vervolgens komt u op een pagina waarop u het vertrouwde betaalprogramma van uw eigen bank te zien krijgt. De gegevens van uw bestelling zijn reeds voor u ingevuld. 

  4. Na goedkeuring van uw betaling (via de gebruikelijke betalingsmethode van uw bank) ontvangt u een bevestiging van uw bank. 

  5. Nadat de betaling voltooid is keert u terug op de website van Bed4less.nl. Bovendien ontvangt u een email met de bevestiging van uw aankoop.


Wat is de levertijd?

Vandaag vóór 16:00 uur besteld is de volgende werkdag in huis*

*Dit geldt voor kleine bestellingen (topmatrassen, hoofdkussens, beddengoed en enkele 1-persoons matrassen).

Voor vouwbedden en tweepersoonsmatrassen geldt ook; vóór 16:00 besteld is de volgende werkdag in huis.

Let op: niet alle maten zijn direct uit voorraad leverbaar, bekijk altijd de levertijd van het matras. Bekijk hier de bezorgpagina.


Kan ik mijn artikel ruilen?

Wilt u een ander artikel ontvangen? Stuur dan uw artikel(en) volgens bovenstaande procedure retour en plaats zelf een nieuwe bestelling in de webshop. Zodra wij uw producten retour hebben ontvangen zullen wij direct het aankoopbedrag inclusief de verzendkosten aan u retour overmaken.


Zijn de prijzen inclusief BTW?

 Ja, alle prijzen in de webshop van Bed4less.nl zijn inclusief door Nederland gestelde BTW bedrag van 21% BTW.


Kan ik afrekenen bij levering?

 Nee, dit is niet mogelijk, u dient vooraf per iDeal te betalen.


 Kan ik in termijnen betalen?

 Nee, dit is niet mogelijk, u dient vooraf per iDeal te betalen.

Kan ik een product retourneren?

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te ontbinden. U heeft na ontbinding nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. 

Voor meer informatie over het retourproces of andere vragen kunt u hier vinden. 


Kan ik bestellen vanuit het buitenland?

 Ja, dit is mogelijk, wij leveren wel uitsluitend aan Nederlandse klanten binnen Nederland.


Hoe wijzig of annuleer ik een online bestelling?

Indien u een bestelling wilt wijzigen of annuleren dan dient u z.s.m. contact op te nemen met ons klantenservice nummer: 075-7370062. Houdt hierbij uw bestelnummer bij de hand om zo makkelijker van dienst te zijn. 


Ik heb een klacht, waar moet ik zijn?

Wij dragen zorg voor een snelle levering en goede kwaliteit van de geleverde producten. Mocht je onverhoopt een klacht hebben dan horen we dat graag! Dan zullen we de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. Indien u een klacht heeft kunt u deze met toevoeging van eventueel foto's van het product mailen naar: info@bed4less.nl

Na ontvangst van je klacht ontvang je van ons een bevestiging. Wij zullen je klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen. Meer informatie kunt u hier vinden. 


Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Indien u uw wachtwoord van uw persoonlijke account bent vergeten kunt u zelf een nieuw wachtwoord aanvragen. U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen door te klikken op wachtwoord vergeten.
Op die pagina kunt u uw e-mailadres opgeven waarna u binnen enkele minuten een e-mail zult ontvangen waarin uw nieuwe wachtwoord staat.


Kan ik producten die ik online besteld heb ook afhalen?

Dit is mogelijk, u dient tijdens het bestelproces aan te vinken dat u uw bestelling wilt afhalen in plaats van verzenden.

Let op: afhalen is alleen op afspraak mogelijk in ons magazijn in Zaandam., kijk hier voor de adresgegevens.





Door wie worden mijn artikelen bezorgd?

Boxsprings en bedden bezorgen wij zelf met ons eigen bezorgservice en u krijgt een bezorgafspraak telefonisch bevestigd. Voor kleine artikelen als beddengoed, matrassen topmatrassen en hoofdkussens verzenden wij via PostNL of DHL, u ontvangt van ons een Track&Trace code per mail waarmee u uw bestelling kunt volgen. Heeft u geen Track & Trace code ontvangen, neem dan telefonisch of per mail contact met ons op. 


Wordt mijn matras naar boven gebracht?

Nee, deze wordt bezorgd tot aan de benedendrempel, u dient zelf deze naar boven te brengen. 


Waar bezorgen jullie?

Wij bezorgen door heel Nederland voor kleine artikelen. Voor grotere bestellingen als boxsprings en ledikanten bezorgen wij door heel Nederland met uitzondering van het Waddengebied. 


Bezorgen jullie tot aan de slaapkamer?

Nee, deze wordt bezorgd tot aan de benedendeur, u dient zelf deze naar uw slaapkamer te brengen.


Wat is het privacy beleid?

Ons uitgebreide privacy beleid is hier te vinden, indien u vragen heeft kunt u telefonisch contact opnemen of mail naar sales@bed4less.nl


Moet ik een account hebben om te bestellen?

Nee, dit is niet nodig ook zonder account kunt u een bestelling plaatsen, zie hier welke stappen doorlopen moeten worden om een bestelling te plaatsen. 

Krijg ik een tijdsindicatie voor de levering?

Vooraf kunnen wij geen tijdsindicatie geven, maar als u op de bezorgdag zelf vanaf 10:00 belt naar 075-7370062 krijgt u een tijdsindicatie voor bezorging. Daarnaast belt de chauffeur u een half uur van te voren op als hij u kant opkomt. 


updated 25-7-2018